Malatya Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hüseyin Erkoç, Başbakan Ahmet Davutoğlu’na Malatya ekonomisi ile ilişkili sorun dosyası sundu. Kuzey Çevre Yolu, Hızlı Tren Projesi, İstihdam üzerindeki vergi yükünün azaltılması gibi maddelerin bulunduğu Sorun dosyasını Erkoç’tan alan Başbakan Davutoğlu, sorunlarla ilgileneceği sözünü verdi.
Malatya’yı ziyareti sırasında Sivil Toplum Örgütleri ile bir toplantı düzenleyen Başbakan Prof. Dr. Ahmet Davutoğlu’na Malatya’nın sorunlarını bir dosya halinde ileten Erkoç, “Sayın Başbakanımız, Malatya’nın sorunlarını zaten yakından biliyor. Kendisi bize dosyada yer alan sorunlarla ilgileneceğini ifade etti” dedi.
Başbakan Davutoğlu’na sunulan sorun paketinde özetle şu başlıklar yer aldı.
KUZEY ÇEVRE YOLU’NUN BİTİRİLMESİ TALEBİ
Malatya Doğu’yu batıya bağlayan bir köprü şehir konumundadır. Doğu ve güneydoğudaki illerimiz dahil toplam 17 il hali hazırdaki çevre yolundan Ankara’ya ulaşmaktadır. Günümüze kadar şehrin yükünü de omuzlayan ve hali hazırda şehrin ortasından geçen, ana caddesi konuma gelen yol, artık ihtiyaçlara cevap verememektedir. 2001 Yılında projesi biten ancak o yıldan günümüze kadar toplulaştırması devam eden 54 km.lik KUZEY ÇEVREYOLU’nun ivedilikle bitirilmesi durumunda stratejik öneme sahip olan karayolu ulaşımı sorun olmaktan çıkacaktır.
HIZLI TREN TALEBİ
İktidarınızla birlikte başlayan hızlı tren çağı, şehirler arasındaki en büyük ulaşım aracı olmasının yanında aynı zamanda en önemli iletişim ve yenilik hareketlerinden biridir. Yaklaşık % 85’i tamamlanan Ankara – Sivas (Yerköy) hattından Güney kolu olan Malatya hattının programa alınması, şehrimizin hızlı gelişimine de çok büyük katkı sağlayacaktır.
İSTİHDAM ÜZERİNDEKİ VERGİ YÜKÜNÜN AZALTILMASI TALEBİ
İstihdam, bölgemizin en büyük sorunlarının başında gelmektedir. İstihdamda kayıt dışı işçi çalıştırmayı da önlenebilmesi açısından SGK prim muafiyeti sağlanmalıdır.
ENERJİ DESTEĞİ TALEBİ
Hali hazırda 2 adet Organize Sanayi Bölgesi ile toplam 18.000 istihdam sağlayan 300 civarında yatırımcı, bulunduğumuz bölgenin konumu itibari ile diğer gelişmiş yörelerdeki sanayici ile rekabet halindedir. 2004 yılında başlayarak 2010 yılına kadar süren 75 ve üzeri istihdam sağlayan sanayicilere yönelik verilen desteğin tekrar başlatılması hususunu takdirlerinize arz ederiz.
SULAMA SORUNU
Halen günümüz şartlarında bazı ilçelerimizde özellikle Battalgazi ilçesinde kanalizasyon suları ile sulama yapılmaktadır. Baraja sınır olmasına rağmen Battalgazi ilçemizdeki bu olumsuz sulama sürecinin sonlandırılarak, söz konusu barajdan ilçe genelindeki tarım arazilerine temiz su sağlanması büyük önem arz etmektedir. Köylümüzün en büyük geçim kaynağı olan suyun çiftçimize kavuşması ise halen yapımı devam eden Kapıkaya ve Recai Kutan Barajları ile bunlara bağlı sulama kanallarının devreye girmesine bağlıdır. Bu kanalların yapılması ile birlikte tarımsal alanlarda ciddi bir ekonomik hareketlilik söz konusu olacaktır.
Yine Malatya Sanayisinin bel kemiği olan Organize Sanayi bölgelerimizde yer altı suyu kullanılmaktadır. Küresel ısınma ile birlikte her geçen gün yer altı sularının çekilmesi ile birlikte kısa ve orta vadede doğacak susuzluk sanayicimizi zor duruma sokacaktır. Bu sorunun giderilmesi için gerekli çalışmaların başlatılması elzemdir.
BÖLGEMİZ İÇİN YENİ TEŞVİK SİSTEMİ TALEBİ
3 Milyon M2 ile 1.OSB ve 5 milyon M2 ile 2. OSB’de toplam 18.000 civarında istihdam sağladık. Altyapı çalışmaları devam eden 3.OSB 12 milyon m2 ile her ikisinin toplamından % 50 daha fazla bir alana sahip. Özellikle katma değer sağlayan yatırımların bölgemize gelişini cazip kılacak, katma değeri yüksek imalat ürünlerinin alımına hibe destekli yeni bir teşvik sisteminin hazırlanarak gündeme alınması talebimizdir.
VAGON ONARIM FABRİKASININ ATIL DURUMDAN ÇIKARILMASI TALEBİ
764 bin 443 m2 arazi üzerine yapılmış, 14 bin 500 m2’sine sosyal ve idari bina, 47 bin 576 m² fabrika binası olmak üzere Vagon Onarım Fabrikası olarak yapılmış olan bu tesisin özelleştirme seçeneği de dahil olmak üzere ekonomiye kazandırılması, Malatya’nın ekonomik anlamda en büyük yaralarından birinin sarılması anlamına gelmektedir.