2024/7 sayılı "Tasarruf Tedbirleri" konulu Cumhurbaşkanlığı Genelgesinin "Haberleşme Giderleri” başlıklı bölümünde; "Kamu kurum ve kuruluşları, tebligatlarını ilgili mevzuatında istisna tutulan durumlar hariç elektronik tebligat sistemlerini kullanarak yapacaklardır. Mevzuat hükümleri uyarınca Elektronik tebligat adresi alma zorunluluğu olmayan kişilerin bu sistemlere dahil olabilmesi kamu idarelerince teşvik edilecek ve azami gayret gösterilecektir. Tüm yazışmaların elektronik bilgi yönetim sistemi üzerinden yapılması ivedilikle sağlanacaktır.
Elektronik bilgi sistemi üzerinden yapılan resmi yazışmalar ayrıca posta ile gönderilmeyecektir." düzenlemesi yer almaktadır. Bununla birlikte, 7201 sayılı Tebligat Kanunu ve 6 Aralık 2018 tarihli ve 30617 sayılı Elektronik Tebligat Yönetmeliği hükümleri gereğince, tüm özel hukuk tüzel kişilerinin (şirketlerin) Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) üzerinden elektronik tebligat almaları zorunlu hale getirilmiştir. Bu kapsamda Bakanlığımız elektronik tebligat gönderimlerini EBYS üzerinden UETS aracılığıyla yapabilmektedir. Ancak ilgili mevzuatta şirketlerde UETS adresi alma zorunluğu olmasına rağmen UETS adreslerinin olmadığı ya da aktif olmadığı durumlar gözlemlenmekte olup tebligatlar fiziksel yolla yapılmaya devam etmektedir.
Mevzuata uygun hareket etmek adına Bakanlığımız tarafından yetkilendirilen Muayene Servisleri ve Tamir ve Ayar Servisleri ile kurumunuza/odanıza/derneğinize kayıtlı şirketlerin ve şahısların UETS adresi olanların UETS adresilerini aktif hale getirmesi, olmayanların ise en kısa sürede UETS adresi almaları hususunda;