Sayın üyemiz,
Bilindiği üzere, gümrük idarelerinde fazla mesai işlemlerinin elektronik ortamda yürütülebilmesi
amacıyla hazırlanan elektronik sistem, ihracat ve bağlantılı transit işlemleri için 05.06.2018 tarihi itibarıyla
Ankara Gümrük Müdürlüğünde, 13.08.2018 tarihi itibarıyla Erenköy Gümrük Müdürlüğünde pilot olarak
devreye alınmıştır.
Gelinen aşamada;
1- Fazla mesai ücretlerinin peşin olarak ödenmesi (İhracat beyannamesine/TIR karnesine/ihracat refakat
belgesine ait ödenmiş statüde bir fazla mesai başvurusunun bulunmaması halinde, gümrük işlemleri sistem
tarafından ilerletilmeyecektir.)
2- Yükümlüler tarafından her defasında banka veya saymanlık aracılığıyla ödeme yapılması yerine,
global bir hesap oluşturmak suretiyle tahakkuk tutarının bu hesaptan otomatik düşümünün yapılması
Başta olmak üzere, söz konusu sistemde birtakım yeni düzenleme ve iyileştirmeler yapılmıştır.
Yukarıda bahsi geçen düzenlemelerin, ihracat ve bağlantılı transit işlemleri için halihazırda pilot
uygulamanın devam ettiği Ankara ve Erenköy Gümrük Müdürlüklerinde 13.12.2021 tarihi itibariyle devreye
alınması öngörülmektedir.
Yükümlü ve memurlara yönelik rehberler, global hesap işlemlerini de kapsayacak şekilde güncellenmiş
olup kullanıcı profiline göre, “Fazla Mesai” modülünde yer alan “Yardım” menüsüne konulacaktır.
Bilgilerinize
Saygılarımızla