Türkçe - English
444 89 44

“NEMRUT DAĞI MALATYA TURİZMİNE KAZANDIRILMALI”

ANKET

Sizce Malatya Ticaret ve Sanayi Odası üyelerine verdiği hizmet konularından hangisine yoğunlaşmalı ?





 

ETKİNLİK TAKVİMİ
“NEMRUT DAĞI MALATYA TURİZMİNE KAZANDIRILMALI”

19 Nisan 2019 Cuma

TOBB Yönetim Kurulu Üyesi ve Malatya Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Oğuzhan Ata Sadıkoğlu, 15 – 22 Nisan Turizm Haftası dolayısıyla yayınladığı mesajda “Nemrut Dağı, Malatya turizmine mutlaka kazandırılmalıdır.” dedi.

 

 “NEMRUT DAĞI MALATYA TURİZMİNE KAZANDIRILMALI”

 

Başkan Sadıkoğlu, “İlimiz, şehirleşme açısından son yıllarda oldukça büyük bir gelişme göstermiş ve Doğu Anadolu Bölgesi için önemli bir merkez olmuştur. Yaklaşık 9 bin yıllık bir tarihe sahip olması ve günümüzdeki gelişmişliği noktasında Malatya, turizm açısından çekiciliğe sahip bir ilimizdir. Kent ve ilçelerinin doğal güzelliğinin yanı sıra, kültürel ve tarihsel eserler turistik açıdan öneme sahiptir ve ilgi çekmektedir. Turizmin gelişmesi ile birlikte, istihdama turizmin etkisi artacağına olan inancımız tamdır. Bu anlamda yüreğinde Malatya olan herkesin bir araya gelerek ortak akıl ile Nemrut Dağı’nı, Malatya turizmine mutlaka kazandırması gerekmektedir.” dedi.

 

 “MALATYA TURİZM’DE CAZİBE MERKEZİ HALİNE GETİRİLMELİ”

 

Sadıkoğlu, “İlimiz başta Sağlık Turizmi olmak üzere, doğa turizmi, inanç turizmi, kırsal turizmi, tarım turizmi, kongre turizmi ve alternatif turizm çeşitleriyle birlikte kültürel, tarihi ve arkeolojik mekânlara sahip olması bakımından tam bir cazibe merkezidir. Bu cazibe merkezini el ele vererek hak ettiği yere taşımak önceliğimiz olmalıdır.” dedi.

 

Genç nüfusun Malatya için avantaj olduğunu belirten Başkan Sadıkoğlu, “İlimizin zengin tarihi ve kültürel varlıklar şehri oluşu, üniversite kenti oluşu ve coğrafi konumu itibariyle İpek Yolu üzerinde yer alması, ana pazarlara yakınlığı nedeniyle turizm olgusuna çabuk uyum sağlayacağına olan inancım tamdır.” dedi.

 

“TANITIM ÇALIŞMALARI ARTTIRILMALI”

 

Sadıkoğlu özellikle, “Malatya’nın turizm alanındaki imajının güçlendirilmesi için ulusal ve uluslararası pazarda tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinin arttırılmasına ihtiyaç vardır. Tanıtım çalışmalarında Malatya turizmi için uygun bir ürün-hizmet karması oluşturmak ve bu karmayı ilgili hedef pazarlara duyurmak için tanıtım ve reklam faaliyetlerine önem verilmesi gerekmektedir. Turizm türleri ile ilgili hizmetlerin güçlendirilmesi ve tanıtımının yapılması ilimizin mevcut potansiyelini artıracağı gibi Turizme de önemli etkisi olacaktır.”dedi.

 

Sadıkoğlu son olarak, “Turistik hizmetlerin kalitesini yükseltmek bakımından turizm eğitimi almış, nitelikli personel istihdam etmek, turist beklentilerini karşılamak bakımından yararlı olacaktır. Ulusal ve uluslararası fuarlarda Malatya’nın ve Malatya’ya özgü yerel ürünlerin tanıtılması ve turizmle ilgili fuarlarda Malatya’nın tarihi, doğal, kültürel çekiciliklerinin görsel materyallerle tanıtımının yapılması Malatya turizminin pazarlanması açısından kentin imajını olumlu yönde etkileyecektir. İlimiz turizm çekiciliği açısından çevre illerle bir bütün olarak da değerlendirilebilir. Malatya’da bulunan Aslantepe höyüğü, Somuncu Baba türbesi; Elazığ’da bulunan Harput ile Malatya ve Adıyaman sınırları içerisinde bulunan Nemrut Dağı Milli Parkı kültür turizmine yönelik bir paket tur oluşturularak özellikle ilimize turist çekilebilir.” dedi.




Copyright © 2014, Malatya Ticaret ve Sanayi Odası Gizlilik ve Hukuki Şartlar | Site Haritası
Bu site içeriğinin her türlü hakkı Malatya Ticaret ve Sanayi Odası‘na aittir. İzinsiz kullanılamaz.
Niyazi Mahallesi Buhara Caddesi No:195 44100 MALATYA
444 89 44 0422 323 77 76 tso@malatyatso.org.tr